Publicerad 2 mar 2015

Så får du poäng på dina värdepappersaffärer


Allt fler har upptäckt fördelarna med Societe Generales kundklubb SG Frequent. För varje avslut i bankens börsnoterade värdepapper får medlemmarna poäng. Dessa kan användas till resor, upplevelser och produkter.

För ett år sedan lanserade Societe Generale sin kundklubb. Ingen annan aktör i finansbranschen har en kundklubb med så förmånliga villkor. 

– Vi har lojala kunder som vi vill ge mervärde utöver själva investeringen. Därför har vi startat kundklubben SG Frequent som har blivit riktigt framgångsrik med många nya medlemmar, säger Andreas Melchert, försäljningschef för börshandlade värdepapper på Societe Generale. 

Societe Generale erbjuder handel i många värdepapper, till exempel börslistade Mini Futures, Bull- & Bearcertifikat och Warranter. 

Som medlem i klubben får kunder hos Avanza Bank poäng när de handlar med Societe Generales värdepapper. Enligt Andreas Melchert motsvarar poängen ungefär en Las Vegas-resa i månaden med ett femstjärnigt hotell för deras största kunder. Även kunder som gör långt färre affärer kan på relativt kort tid spara ihop till en resa, produkter eller upplevelser. 

– Våra medlemmar kan välja mellan allt från resor till prylar som datorer och surfplattor. Vissa föredrar istället upplevelser som att till exempel testköra sportbilar i absolut toppklass, berättar Andreas Melchert. 

Förutom att Societe Generale är en stabil bank med ett stort produktutbud så har företaget uppmärksammats för sin snabba kundservice. 

– Grunden i vårt erbjudande är våra produkter och vår service som alltid ska leverera över kundernas förväntningar. Vi är otroligt måna om våra kunder och kundklubben är ytterligare ett sätt att premiera våra kunder, avslutar Andreas Melchert. 

Medlemsskapet tecknas enkelt på hemsidan sgfrequent.se eller genom att klicka här.